Leiding:

Jacala – Raphaël

welpen@scoutingminerva.nl

Welpen (7-11 jaar)

Iedere week iets nieuws, geks, spannends, uitdagends en avontuurlijks beleven: dat is in het kort samengevat de speltak Welpen, voor jongens en meisjes van 7 tot 11 jaar.

Welpen spelen in het Jungleboek-thema. Samen met het jongetje Mowgli uit de jungle en Shanti, het meisje uit het mensendorp, beleven de welpen de spannendste avonturen in de jungle.
Ook de namen van de leiding en veel andere termen zijn bij de welpen gebaseerd op het Jungleboek verhaal.
De welpen spelen, bewegen, zijn lekker actief samen bezig en ontdekken de scouting gerelateerde activiteiten zoals knopen en EHBO, buitenleven en sociaal bezig zijn. De leiding bepaalt het programma en kijkt wat er onder de kinderen leeft.

De welpen werken een paar keer per jaar aan insignes die ze kunnen halen door opdrachten te doen. Elke insigne heeft een bepaald onderwerp waar de opdracht op gebaseerd is. Voorbeelden hiervan zijn: huis, ik, samen, spelexpert, spoorzoeken, journalist, ehbo, weer, sport, kunstenaar, koken, knopen en leiding voor 1 keer.

Wil je een keer komen kijken? Dat kan! Je mag zelfs 4 keer GRATIS komen kijken voordat je besluit of je lid wil worden.

Nieuweweg 1
1782 AZ Den Helder